W tym roku rolnicy po raz kolejny składają wnioski o przyznanie płatności bezpośrednich i obszarowych z PROW 2014-2020 obowiązkowo przez internet, za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus. Biuro Powiatowe ARiMR w Siemyślu przyjmuje elektroniczne wnioski od niedzieli 15 marca 2020 r.
Uwaga! Wnioski złożone przed tą data zostaną uznane za złożone w dniu 15 marca 2020 r. – ma to szczególne znaczenie w przypadku okresu przetrzymywania zwierząt zgłaszanych do płatności do bydła, płatności do krów oraz płatności do kóz, gdzie okres 30 dni będzie liczony od 15 marca 2020 r.
Logowanie do aplikacji eWniosekPlus
Rolnicy, którzy posiadają login i kod dostępu do aplikacji z poprzednich kampanii, mogą go wykorzystać również w kampanii 2020 w aplikacji eWniosekPlus.
Dla rolników posiadających dostęp do aplikacji eWniosekPlus lub aplikacji IRZ, który został uzyskany na wniosek złożony w biurze powiatowym ARiMR, obowiązuje dotychczasowy login, który nie jest numerem producenta. W przypadku rolników, którzy konto założyli online w kampanii 2017 i później - loginem jest numer producenta.
W przypadku rolników, którzy posiadają już konto w aplikacji eWniosekPlus i jest ono zablokowane (konto jest blokowane po trzykrotnym wpisaniu błędnego hasła) lub rolnik zapomniał hasła do konta, należy skorzystać z opcji „Nie pamiętasz hasła?”.
Należy pamiętać, że konto w eWniosekPlus jest przypisane do osoby a nie do gospodarstwa, a więc w przypadku np. przejęcia gospodarstwa w ramach spadku, gdy rolnik do tej pory nie posiadał konta w eWniosekPlus, należy je założyć i posługiwać się własnym kontem a nie kontem spadkodawcy.
Załóż konto w aplikacji eWniosekPlus
Rolnicy, którzy w tym roku będą korzystać z aplikacji eWniosekPlus po raz pierwszy, aby uzyskać do niej dostęp, powinni najpierw utworzyć konto. W tym celu trzeba wejść na stronę www.arimr.gov.pl w zakładkę eWniosekPlus a następnie podać trzy dane weryfikacyjne:
• numer identyfikacyjny producenta – „numer gospodarstwa”,
• kwotę ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR, zrealizowanego w roku 2019
(w przypadku gdy rolnik w danym dniu otrzymał więcej niż jeden przelew należy wprowadzić kwotę z największego przelewu, w przypadku braku otrzymania przelewu od ARiMR w roku 2019 należy wprowadzić wartość 0),
• 8 ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego wskazanego we wniosku o wpis do ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.
Zalecane jest również wskazanie adresu e-mail - pole nieobowiązkowe. Na ten adres Agencja będzie przesyłała ewentualne powiadomienia. Po poprawnej weryfikacji system automatycznie założy konto oraz pozwoli na wprowadzenie indywidualnego hasła w celu zapewnienia możliwości ponownego logowania do systemu.
Wypełnij i wyślij wniosek
Wstępnie przygotowany wniosek na kampanię 2020 w eWniosekPlus jest tworzony automatycznie dla każdego rolnika, który wysłał wniosek w aplikacji eWniosekPlus w roku 2019. Wniosek ROBOCZY jest tworzony na podstawie ostatniego wniosku z roku 2019. Wniosek ten jest widoczny w zakładce ROBOCZE. Należy zaktualizować dane zgodnie ze stanem na 2020 r.
Przed przystąpieniem do wypełniania wniosku warto zapoznać się z „Instrukcją wypełniania wniosku w aplikacji eWniosekPlus”, która jest dostępna pod adresem: https://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/system-teleinformatyczny-arimr-wniosek-przez-internet/ewniosekplus/instrukcja-wypelniania-wniosku-w-aplikacji-ewniosekplus.html.
Program ma tę zaletę, że nie tylko wychwytuje pomyłki, ale również na bieżąco informuje o popełnionych błędach czy brakach. Warto wiedzieć, iż do czasu wysłania wniosku do ARiMR można wprowadzać w nim zmiany. Nie ma limitu wejść na dany wniosek. W trakcie jego wypełniania można go zapisywać, zamykać i ponownie otwierać. ARiMR zaleca systematyczne zapisywanie wniosku roboczego podczas jego wypełniania. Przed wysłaniem należy sprawdzić, czy wszystkie dane we wniosku zostały poprawnie wypełnione. Po wysłaniu wniosku rolnik otrzyma potwierdzenie. Rolnikom i doradcom zaleca się, aby po wysłaniu wniosku pobrać „Potwierdzenie przyjęcia wniosku” na stację roboczą lub wydrukować je.
Terminy składania wniosków
Wniosek o przyznanie płatności na 2020 r. wraz z wymaganymi załącznikami składa się od 15 marca do 15 maja 2020 r. Wniosek może być także złożony do 9 czerwca 2020 r. Jednak rolnicy, które złożą wniosek w okresie od 16 maja do 9 czerwca, otrzymają płatności pomniejszone o 1% za każdy dzień roboczy opóźnienia. Wnioski osób, które złożą je po 9 czerwca 2020 r., nie będą rozpatrywane i tym samym osoby te nie otrzymają płatności.
Więcej informacji :